Hayallerim var yarına,geleceğe dair.Birde dünden bugüne taşınan "keşke"lerim ve "geriye dönebilsem"lerim.Yaşama dair pek çok umut besleriz içimizde ve genellikle bunlar uzun vadeli olur.Benim hayallerimse genelde bir yılı kapsar.Şunları şunları yapacağım,şunlar olmasa çok güzel olur diye plan yaptığım bir defterim vardır.Her yeni yıl başında bir çizgim çizelgem olur ve bunu bana mutluluk verdiğini hissederim.Çünkü yapmak zorunda olduğum şeyler varmış gibi düşünür ve hedefime odaklanırım.Ama her zaman evdeki hesap çarşıya uymayabilir!
Nitekim bunu en güzel örneğini geçtiğimiz ay içinde yaşadım.İlk kez hayatımda bir şeyler planladığım hedeften şaştı ve canımı çok fazla sıktı.Anladım ki her şey her zaman düşünüldüğü gibi gitmiyor."Keşke geç kalmasaydım,keşke daha dikkatli olsaydım,keşke zamanı geriye alabilsem..."
Bu bir ay içinde milyonlarca keşke biriktirdim her geride bıraktığım günde.Tüm isteklerim altüst oldu ve özenle planlananlar yolundan saptı.Ancak insanın önüne çıkan bu tür engeller aslında bakış açısına yeni yönler vermeye yarıyormuş.Bir işletme bölümü öğrencisi olarak kendimce planladığım bir kariyer planım vardı fakat bugüne kadar hiç farketmediğim bir yönümü keşfettim...
Ve öğrendim ki insanlar başlarına ne gelirse gelsin olumsuzluklardan iyi bir şeyler çıkarmalıymış.Payıma bu düştü diyerek kabul etmek değil kastettiğim şey!Var olan düzene yeni fikirler ekleyerek ilerlemekten bahsediyorum.Size bunlar doğrudur diyerek diretilen gelenekselci yaklaşımdan bireyselci yaklaşıma geçişin ince çizgisinden söz ediyorum 'KEŞKE DEMEMEK İÇİN'.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder